Followers

Sunday, June 30, 2013

Bermula dengan Semangat Baru


1. Bukan menjadi rahsia umum kerusi DUN BN di Selangor dari 22 menyusut kepada 12. BN pada kali ini keseluruhannya diwakili oleh UMNO.

2. Sidang DUN pada kali ini akan bermula dari 1 hingga 5 Julai dan 8 hingga 12 Julai 2013. Pembukaan Penggal telah disempurnakan oleh Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor.

3. Apabila kerusi DUN BN berkurang kepada 12, ada juga yang memperlekehkan dan tidak kurang juga yang meniup semboyan perjuangan. Jangan lupa 2004, DAP tinggal 2 kerusi di Sungai Pinang dan Sekinchan. Yang perting kerjasama dan kerja kuat.

4. Tentunya ini pengalaman baru. Memahami Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri dan Peraturan Tetap Dewan Negeri merupakan ilmu baru dalam hidup. Sepanjang minggu banyak masa diperuntukkan untuk menghazam dokumen-dokumen ini.

5. Gandingan bersama YB Datuk Sam selaku Ketua Pembangkang dan nasihat-nasihat dari senior BN banyak memberikan input dan tips.

6. Apa motivasi saya dalam berhadapan dengan Kerajaan Selangor? Benar ramai yang berpengalaman namun semuanya juga pecandu nasi dan sambal belacan. Sama seperti saya.

Ayuh! Kita ke medan perbahasan.

No comments:

Total Pageviews

Popular Posts

Fikir - Fikir

Perpaduan parti bermula dengan kasih sayang, kasih sayang bermula dengan hati. Jangan ada benci dan prasangka.

Sahabat

Perpaduan parti bermula dengan kasih sayang, kasih sayang bermula dengan hati. Jangan ada benci dan prasangka.

Rangkaian Selangor

My Blog List

Blog Archive

Minda Negara