Followers

Friday, August 30, 2013

Mengapa Saya Tidak Rasa Bersalah?



1. Apabila saya mengilhamkan lagu dan video sebagai alat memperkenalkan Sungai Panjang (kawasan yang diwakili) ramai yang memandang dengan sinis. Ia semakin beransur baik apabila Feri Merdeka berada untuk tatapan penonton semalam.

2. Saya terdidik dengan NLP- Neuro Linguistic Program, memahami hypnosis dan mendalami covert hypnosis. Dalam pelatihan ini elemen utama yang diperkenalkan ialah anchoring -`memandang apa mengingat apa'. Apabila kita menyebut perkataan ubat gigi- fikiran kita akan terus mengingati Colgate, mee segera - Maggie, ayam goreng - KFC.

3. Begitu juga ahli politik, saya mahu membina anchor menerusi lagu, video dan perkhidmatan. Sudah tentu perkhidmatan adalah sesuatu biasa dengan peranan sebagai wakil rakyat. 

4.Mengapa video? Dalam menyampaian mesej video merangkumi 3 elemen mesej VAK - Visual, Audio dan Kinesthetic. Mesej diterima menerusi mata, telinga, sentuhan dan pergerakan. Kerap kali ibu menangis menonton filem Sangam, sedangkan ibu tidak pernah mendalami bahasa Urdu.

5. Bagaimana mengukur kejayaan? Tentu ia mengambil masa. Fahami komen pada media sosial dan bersemuka dengan audien. Jika ia menjadi bahan kutukan rakan-rakan, ada potensi ia berjaya kerana ia mula dicemburui.

6. Saya tidak akan berhenti. Dalam apa jua industri yang memulakan akan tetap dikenang dan diingati. Dikenang dan diingati merupakan pendekatan populis. Selain dari berkhidmat apa salahnya menjadi populis?  

Selamat Menyambut Kemerdekaan Ke-56. Hargai mereka yang berkorban untuk kesenangan semua.

No comments:

Total Pageviews

Popular Posts

Fikir - Fikir

Perpaduan parti bermula dengan kasih sayang, kasih sayang bermula dengan hati. Jangan ada benci dan prasangka.

Sahabat

Perpaduan parti bermula dengan kasih sayang, kasih sayang bermula dengan hati. Jangan ada benci dan prasangka.

Rangkaian Selangor

My Blog List

Blog Archive

Minda Negara